• Rūpinasi vaikų psichine sveikata ir reikalingų psichologinių ugdymo sąlygų sudarymu.
• Konsultuoja siekiant aptarti ir nustatyti vaiko, tėvų (ar teisėtų vaiko atstovų), pedagogų problemas, planuoti veiklą joms spręsti ir numatyti tiesioginio poveikio būdus.
• Teikia rekomendacijas ir moko ugdymo proceso dalyvius tiesioginio poveikio būdų, bendradarbiauja su tėvais (ar teisėtais vaiko atstovais), pedagogais, švietimo, vaikų globos įstaigų vadovais ir kitais su vaiko ugdymu susijusiais asmenimis.
• Kaupia reikalingus duomenis apie vaiko psichologines problemas, analizuoja juos, remiantis psichologiniais metodais, rengia rekomendacijas.
• Savarankiškai psichologiškai įvertina vaiką, konsultuoja vaikus, tėvus (ar teisėtus vaiko atstovus), pedagogus, atlieka psichologinius tyrimus, organizuoja psichologinį švietimą (veda psichologijos pamokas).
• Dirba su sutrikimų (mokymosi negalių) turinčiais ir problemiškais (mokymosi motyvacijos, elgesio, emocinių, bendravimo problemų turinčiais) vaikais individualiai arba grupėse;
• Bendradarbiauja su kitais specialistais (specialiaisiais pedagogais, logopedais, gydytojais), dirba įstaigos specialiojo ugdymo komisijoje.
• Veda bendravimo ir socialinių įgūdžių lavinimo užsiėmimus vaikų grupėms, konsultuoja lytinio švietimo ir narkomanijos prevencijos klausimais, dėl tolesnio mokymosi ir profesijos pasirinkimo; koreguoja klasių tarpasmeninius santykius, atlieka psichologinius tyrimus.
• Pateikia pagal profesinę kompetenciją psichologinio įvertinimo išvadas ir rekomendacijas dėl vaikų ugdymo tėvams (ar teisėtiems vaiko atstovams), pedagogams, švietimo ir vaikų globos įstaigų vadovams.
Progimnazijos psichologo darbo laikas per savaitę paskirstomas taip: 50% (20 val.) psichologiniam konsultavimui, įvertinimui, tyrimui;
30% (12 val.) duomenims ir dokumentams tvarkyti, rekomendacijoms rengti,
konsultacijoms, paskaitoms, susirinkimams, posėdžiams pasiruošti ir pan.;
20% (8 val.) profesiniam kuravimui, konsultavimuisi su kolegomis. Progimnazijos psichologo numato darbo kryptys mokslo metams: 5-oje klasėje – vaikų adaptacijos dalykinėje sistemoje, drausmės problemos, darbas
su vaikais, turinčiais mokymosi, elgesio, emocinių, bendravimo problemų.
6-oje klasėje – klasės atmosfera, klasės sutelktumas, vaikų santykių problemos.
7-oje klasėje – lytinio brendimo, priklausomybių (rūkymas), brandumo problemos,
paauglių krizės.
8-oje klasėje – mokymosi diferencijavimas ir individualizavimas (gimnazijos
pasirinkimas), tolesnio mokymosi, individualumo, identiškumo, santykių problemos.
Darbo laikas
Pirmadienis – 7.45-10.45 val. 14.15-16.15 val.
Antradienis – 7.45 – 15.45 (pietų pertrauka 11.30-12.00)
Trečiadienis - 7.45 – 15.45 (pietų pertrauka 11.30-12.00)
Ketvirtadienis - 7.45 – 15.45 (pietų pertrauka 11.30-12.00)
Penktadienis – 10.15 – 16.15 (pietų pertrauka 11.30-12.00)