2024-07-25
Palaikome kovojančią Ukrainą!

Slava Ukraini

Skaitliukas


ES remiami projektai

Tūkstantmečio mokyklos II

„Tūkstantmečio mokyklos II“




Mokyklų aprūpinimas gamtos ir technologinių mokslų priemonėmis

Mokyklų aprūpinimas gamtos ir technologinių mokslų priemonėmis




Kokybės krepšelis

„Kokybės krepšelis“




Keturios gamtos stichijos mokinių pažangai

„Keturios gamtos stichijos mokinių pažangai“


LR ŠMSM remiami projektai

Fizinio aktyvumo aikštelės įrengimas

Fizinio aktyvumo aikštelės įrengimas


Ugdymo turinio atnaujinimas (UTA)
UTA

Edukacinų išvykų žemėlapis
Žemėlapis

Virtualus edukacinių išvykų ir pamokų „kitur ir kitaip“ žemėlapis

Tėvų linija

Tėvų linija

Tėvų linija


Psichologinė pagalba
Psichologinė pagalba
Informacija apie pedagoginės
psichologinės pagalbos teikimą


Klausk psichologo
Psichologinė pagalba
Tiesioginė psichologo
pagalba ir konsultavimas


SEU ir patyčių prevencija
Patyčių prevencijos programa

Socialinio ir emocinio ugdymo, patyčių ir smurto prevencijos programos progimnazijoje


Psichotropinių medžiagų vartojimo prevencija
Askritiskas.lt

http://askritiskas.lt


Rūkymo prevencija
Nerūkysiu.lt

http://nerukysiu.lt



Edukacinė išvyka į Utenos STEAM atviros prieigos centrą
STEAM – tai iš anglų kalbos kilęs akronimas, kuriame užšifruotos keturios disciplinos: angl. Science – mokslas, Technology – technologijos, Engineering – inžinerija, Arts – menai ir kūryba ir Math – matematika. Ši laboratorija yra skirta pritaikyti savo žinias praktiškai. STEAM centre yra 4 laboratorijos: robotikos ir informacinių technologijų, biologijos ir chemijos, fizikos ir inžinerijos, astronomijos ir aeronautikos.
Vasario 2 dieną 7 klasės mokiniai lankėsi Utenos STEAM atviros prieigos centre. Atvykus į Utenos STEAM centrą mus maloniai pasitiko centro darbuotojas. Aplankėme keturias modernias fizikos, astrofizikos, biologijos, informacinių technologijų laboratorijas.
Astrofizikos laboratorijoje susipažinome su astronomijos mokslu. Dėstytojas pristatė saulės teleskopą, didelio matymo nuotolio teleskopą, išgirdome apie saulę, saulės dėmes žvaigždynus bei milžinišką droną. Sužinojome, kad juo galima transportuoti įvairiausius daiktus, sveriančius iki 5 kilogramų, o valdyti galima net ir iš kompiuterio.
Biologijos- chemijos laboratorijoje atlikome veiklą, kuri vadinasi „Kodėl dydis svarbu? Septintokai atliko difuzijos tyrimą naudojant agaro kubelius. Darbui naudojo agarizuotą terpę (agaras - augalinis polimeras, gaunamas iš jūrų dumblių ir naudojamas kaip stingdiklis), dažytą fenolftaleinu (prieš tai šiek tiek pašarminus, kad išryškėtų spalva), ir 9 % acto rūgštį. Mokiniai iš pateiktos terpės turėjo išpjauti kubelius, kurie buvo naudojami kaip ląstelės modeliai. Juos 7 minutėms merkė į acto rūgšties tirpalą, imitavusį kraują. Kol vyko mirkymas, buvo pristatyta, kaip veikia pH indikatorius, pasiaiškinta, kokia reakcija vyksta stiklinėlėje.Po mirkymo kubeliai ištraukiami, nusausinami ir perpjaunami. Išmatuojama, kokia viduje esančio spalvos nepakeitusio kubelio kraštinė. Apsiskaičiavus pradinio kubelio paviršiaus plotą, tūrį ir šių dviejų dydžių santykį ir žinant, kokia dalis kubelio prarado spalvą, padaryta išvada, kodėl gi mes (ir visi kiti gyvi organizmai) turi mažas ląsteles. Siejama su medžiagų apykaita ir difuzijos efektyvumu, jo priklausomybe nuo paviršiaus ploto ir tūrio santykio. Taigi mokiniai veiklos tyrime turėjo pritaikyti ir susieti ne tik chemijos, biologijos žinias, bet ir matematines žinias.
Fizikos laboratorijoje pradžioje kalbėjomės apie patį fizikos mokslą. Šioje laboratorijoje mokiniai atliko bandymą su metaliniu kamuoliuku ir šaudykle. Tai buvo ne taip paprasta, nes patys mokiniai turėjo pasirinkti slėgį, kuriuo kamuoliukas iššaus, ir šaudyklę pastatyti tokiu kampu, jog kamuoliukas nusileistų teisiai į taikinį. Dar mokiniai galėjo stebėti, kas atsitiks, jei plastikinį žetoną išmirkysime į skystą azotą ir padėsime ant magnetinio rato. Pamatėme, kad žetonas sukosi ratu neliesdamas magneto ir kybodamas ore.
Robotikos ir informacinių technologijų laboratorijoje turėjome galimybę išbandyti robotus, valdomus telefone įdiegtais pulteliais, žaisti krepšinį su jau tam paruoštais robotais. Konstravome fizikos „lego“, jungėme detales vieną su kita pagal brėžinį, sudarinėjome elektrines grandines. Sujungę gavome baterijas ir galėjome uždegti lemputę. Turėjome galimybę ir paprogramuoti.
Laikas greitai prabėgo, buvo įdomu, žaisminga, patraukli mokymosi aplinka. Dėkojame dėstytojams, tikimės netrukus vėl pasimatyti!


Loreta Norvaišaitė, fizikos mokytoja
Nuotraukos autorės


2023-02-02
Direktorė
Aldona Navickienė

Aldona Navickienė

Gyvenimo aprašymas

Metų užduotys

Darbo laikas


Prašymas
Prašymas priimti mokytis

Vaikų maitinimas
Progimnazijos valgyklos valgiaraštis

15 dienų perspektyviniai
valgyklos valgiaraščiai
(6,9 Mb, pdf)

Vaikų maitinimo tvarkos aprašas
(195 Kb, pdf)

Įsakymas dėl antkainio
(40 Kb, pdf)

Dėl atsiskaitymo valgykloje
(256 Kb, pdf)

TAMO piniginės instrukcija
(364 Kb, pdf)


Atnaujinta 2024-02-21

Dienynas
TAMO dienynas

Prisijungimas


Bevielis tinklas
Bevielis progimnazijos tinklas (WiFi)

Bevielis progimnazijos tinklas (Wi-Fi)


Microsoft sertifikatas

Microsoft

Progimnazija yra „Microsoft“ sertifikuota
švietimo institucija

Prisijungti prie paskyros


Pilietiškumo mokykla
PM

„Vyturys“
Elektroninių knygų biblioteka moksleiviams

Skaitmeninė elektroninių knygų biblioteka moksleiviams
„Vyturys“


Nuorodos

Zarasų švietimo centras



Zarasų „Ąžuolo“ gimnazija



Zarasų „Santarvės“ pradinė mokykla

Daugiau nuorodų ...

Korupcijos prevencija
Pranešk STT

Korupcijos prevencijos dokumentai

Perspėjimo sistema
Gyventojų perspėjimo ir informavimo sistema (GPIS)

GPIS